چرا اسانسور کار نمی کند
نوشته شده توسط : الفباوب

 

با رعایت نکات ایمنی در نصب و راه اندازی و استفاده درست امکان ایجاد خطر به مقدار زیادی کاهش پیدا می کند ولی با همه این ها گاها آسانسور ها دچار خرابی می شوند .

عواملی که باعث خرابی آسانسور می شود

عوامل زیادی در خرابی آسانسور ها دخیل می باشند که بخشی مربوط به عملکرد نادرست دستگاه و بعضی مربوط به استفاده نادرست از دستگاه می باشد . خرابی آسانسور ها با سرویس دهی منظم و دوره ای به حداقل رسیده و به عنوان یک عامل پیش گیری کننده از هزینه های اضافی و بزرگ خرابی آسانسور ها عمل می کند . در زیر به بخشی از خرابی ها اشاره می کنیم .
گیر کردن آسانسور : گیر کردن آسانسور ها می تواند مربوط به ایراد فنی گیربکس و جمع شدن سیم های فولادی نگهدارنده و خارج شدن اتاقک آسانسور از ریل و موارد بسیار دیگر باشد .
آتش سوزی آسانسور : فرسودگی و نصب قطعات غیر استاندارد از عوامل مهم آتش سوزی می باشد .
– از کار افتادن و محبوس شدن در آسانسور : از کار افتادن آسانسور دلایل زیادی دارد که در بخش زیر به آن ها خواهیم پرداخت .
افزایش دمای کابین : اگر سیستم تهویه و خنک کننده به طور صحیح کار نکند باعث بالا رفتن دمای کابین و اختلال در عملکرد آسانسور می شود .
زمان انتظار طولانی : عملکرد ضعیف سیستم الکتریکی و قدرت پایین آن می تواند باعث عملکرد کند آن شود و این امر همان تنظیم نبودن تابلو فرمان می باشد که با تعمیر یا تعویض سیستم کنترل بر طرف می شود .
عدم تراز کابین با سطح طبقه
کامل باز نشدن درب آسانسور
کند باز شدن درب
عدم عملکرد شاسی طبقات

علل از کار افتادن آسانسور

عوامل مهم زیادی وجود دارند که باعث می شوند تا آسانسور ها از کار بیافتند که در زیر به آن ها می پردازیم .
1 – انجام ندادن سرویس های دوره ای به طور منظم : هر مکانیزم باید به صورت دوره ای تحت بازرسی و بازبینی قرار گیرند تا از بروز مشکلات جلوگیری شود و در صورت بودن مشکل یا خطا بر طرف گردد . سیستم آسانسور ها نیز باید به صورت منظم سرویس شوند . در سرویس آسانسور ها موتور بررسی می شود و روغن کاری یا روانکاری ریل و سیم بکسل انجام می گیرد . سیم بکسل از لحاظ پارگی و خوردگی و زنگ زدگی بررسی می شود .
2 – قطع برق : قطع شدن برق علت دیگری می باشد که باعث از کار افتادن آسانسور ها می شود . قطع برق می تواند دلایل عمده ای داشته باشد و ممکن است چند ساعت تا چند روز طول بکشد .
3 – ظرفیت بیش از حد بار : هر آسانسور دارای ظرفیتی می باشد که در استفاده باید مد نظر قرار گیرد . اگر با آسانسور ها بار اضافی حمل شود یا افراد بیش از ظرفیت جابه جا شوند دچار آسیب به قطعات و در نتیجه از کار افتادن آسانسور می شود .
4 – استفاده از قطعات و ابزار های ارزان و بی کیفیت : آسانسور ها جزو پر کاربردترین ماشین ها به شمار ه می روند که با جان انسان ها سر و کار دارند و توجه به استفاده از قطعات با کیفیت در ساخت آن ها و نصب صحیح آن از اهمیت فوق العاده ای بر خوردار است .
5 – نبود باطری خروج اضطراری : از عوامل دیگری است که باعث می شود تا آسانسور ها از حرکت بایستند .
6 – نوسان زیاد برق ورودی : زمانی که برق حالت نوسان داشته باشد آسانسور به طور درست کار نمی کند و در نهایت از کار می افتد.
7 – بسته نشدن درب کابین طبقات : اگر مانعی جلوی بسته شدن درب طبقات را بگیرد و یا درب طبقات و کابین به طور کامل چفت نشود آسانسور کار نخواهد کرد .
8 – دستکاری افراد غیر مجاز : آسانسور ها ماشین های پیچیده ای می باشند که ساخت و نصب آن ها کاری مهندسی می باشد و باید توسط افراد متخصص نصب و بازرسی شوند و اگر توسط افراد غیر مجاز دستکاری شوند که از آسانسور ها هیچ دانشی ندارند امکان از کار افتادن آسانسور پیش خواهدآمد .





:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: